Članki > Premagajte stres!

Premagajte stres!

Sposobnost obvladovanja stresa na delovnem mestu lahko odloča o vaši uspešnosti ali neuspešnosti. Mnogi izmed nas povečamo stres na delovnem mestu z vedenjskimi vzorci, ki nam onemogočajo, da bi se otresli pritiska. Sprememba teh navad lahko pripomore k zmanjšanju stresa in lažjem obvladovanju stresa, ki ga za nas predstavljajo naloge delodajalca.

Izberite vedenje, ki vam omogoča zmanjšanje stresa na delovnem mestu

Zastavite si realne cilje. Opravite najbolje, kar zmorete in ne stremite za popolnostjo. Nič ni popolno. Če si zastavite nerealne cilje, tvegate, da ne boste uspešni ali da boste poskušali narediti več kot zmorete. Naučite se delovne naloge razdeliti med sodelavce na spoštljiv način in reči »ne«, ko naloge predstavljajo nekaj, za kar niste usposobljeni ali imate že sicer prenatrpan urnik.

Uredite sebe in svoje delovno okolje. Pospravite svojo pisalno mizo; odstranite, kar nanjo ne sodi – že če boste vse našli takoj, vam bo prihranilo nekaj časa; naredite si seznam opravil, načrtujte svoj dnevni red in se ga skušajte držati. Če prihajate prepozno, si nastavite uro nekaj minut nazaj. Ne prelagajte nalog ali odločitev na kasneje, še posebej, če ste vi edini, ki jih morate opraviti.

Skušajte najti nekaj pozitivnega v vsaki situaciji. Negativno razmišljanje vam izpije energijo. Vidite tudi svoje male dosežke in si jih priznajte, tudi če jih nihče drug ne opazi in vas zanje ne pohvali. Če ne vidite ničesar pozitivnega, ne vidite izhoda – potem poiščite osebo, da vam lahko predstavi možne rešitve.  

Najdite načine za razbremenitev stresnih situacij na delovnem mestu

Naredite premor. Če začutite utrujenost, napetost in se težko zberete, je čas za premor. Sprehodite se, naredite nekaj vaj za razgibavanje, uporabite kakšno tehniko sproščanja, poglejte skozi okno, naredite dihalne vaje. Že kratek oddih lahko prekine nabiranje napetosti in stresa v telesu.

Pogovorite se. Pogovor o stresni situaciji z zaupanja vredno osebo, vam omogoči videti stvari v drugačni luči in morda najti rešitev, ki sami je niste predvideli. Morda boste ugotovili, da potrebujete usposabljanje za ustreznejše ravnanje in urejanje medosebnih odnosov na delovnem mestu in doma.

Izražajte svoja čustva in občutke na spoštljiv in umirjen način. Naučite se prepoznati svoja čustva in občutke in jih izraziti na umirjen in spoštljiv način Zanikanje lastnih čustev in občutkov njihove energije ne bo izničilo, prej shranilo nekje v telesu. Tako boste lažje umirili tudi druge. Ko boste znali prepoznati svoja čustva in občutke, jih boste lažje prepoznali pri drugih.

Pridobite si zaveznike na delovnem mestu. Imeti sodelavce, na katere se lahko zanesete in vam priskočijo na pomoč v stresni situaciji je zlata vredno. Ne pozabite jim priskočiti na pomoč, kot to potrebujejo oni.

Ohranjajte lep in spoštljiv odnos do sodelavcev/-k. Najverjetneje niste edini pod stresom. Ne stresajte svoje jeze na sodelavce in prezira na tiste, za katere menite da so manj vredni ali naredijo po vašem mnenju manj. Ne recite nečesa, kar bi potem obžalovali. Uvidite svoje napake in pomanjkljivosti ter se zanje opravičite. Ne stresajte neslanih šal ali zbijajte šal na tuj račun.

Vaš odziv na stres:

  • Ste jezni in razdraženi → umirite in upočasnite se
  • Ste zadržani in potrti → sprostite se in pospešite
  • Ste paralizirani in napeti → poiščite pomoč pri razreševanju situacije

 Nezdravi načini razbremenitve stresa

 Zdravi načini sproščanja in obnavljanja energije

  • Kajenje
  • Pretirano pitje alkohola
  • Pretirano pitje prave kave
  • Pretirana uporaba sladkarij
  • Prenajedanje ali stradanje
  • Hranjenje z veliko prigrizki
  • Uživanje energetskih napitkov
  • Pretirano gledanje TV ali uporabe računalnika
  • Preživljanje večine časa v zaprtih, neprezračenih prostorih 
  • Umikanje prijateljem, družini ali aktivnostim
  • Prelaganje nalog na kasneje
  • Uporaba tablet ali drog za sprostitev
  • Preveč spanja
  • Odlaganje odločitev  
  • Zapolnite si dan, da bi se izognili težavam
  • Opravljanje
  • Znašanje nad drugimi (kritiziranje drugih, izbruhi jeze, fizično nasilje)
  • Pojdite na sprehod
  • Preživite čas v naravi
  • Predajte se poslušanju zvokov v naravi
  • Pokličite dobrega prijatelja/-co
  • Pišite dnevnik
  • Omogočite si sproščujočo kopel
  • Prižgite odišavljeno svečo ali eterično olje  
  • Vrtnarite
  • Omogočite si sproščujočo masažo
  • Spijte dovolj vode ali vodo z limono
  • Spijte dober in dišeč zeliščni čaj
  • Igrajte se z hišnim ljubljenčkom
  • Vadite najljubšo tehniko sproščanja
  • Predajte se opazovanju neba ali vremenskega pojava in pozabite na svet okrog sebe
  • Preberite knjigo
  • Poslušajte sproščujočo glasbo
  • Oglejte si komedijo
  • Ukvarjajte se z dejavnostjo, pri kateri ste lahko ustvarjalni in vas umirja (glasba, slikanje,….)
  • Preživite dovolj časa na soncu

Pomembno je, da zase najdete tiste tehnike zmanjševanja stresa, ki:

  • Vas hkrati sprostijo in napolnijo z energijo
  • Imajo takojšen učinek na vas
  • So vam prijetne in v veselje
  • Vedno delujejo za vas
  • So vam vedno na voljo in zlahka dostopne

Naučite se tistih tehnik sproščanja, ki jih lahko uporabite na delovnem mestu in vam ne vzamejo več kot 5 minut ter za vas učinkujejo, kot npr. kratko razgibavanje sklepov, samomasaža vratu, ramen, glave, rok/Karpalovega kanala, oči, stopal; dihalne vaje; kratko poslušanje sproščujoče glasbe, ki si jo posnamete na mobilni telefon; sproščanje mišic…

Z vadbo tehnik sproščanja se lahko po rezultatih raziskav Mayo klinike zmanjšajo nekateri znaki stresa:

  • Upočasni se bitje srca
  • Zniža se krvni tlak
  • Upočasni se dihanje
  • Poveča se pritok krvi v večje mišice
  • Zmanjša se mišična napetost in kronična bolečina

Izberite tehnike sproščanja, ki vam najbolj odgovarjajo: dihalne vaje, samo/masaža, vizualizacija, vadba/hoja/tek,  Tai Chi in Qi Gong, joga, meditacija. Poskusite izbrano tehniko uvesti v svoj dnevni red kot rutino, ki jo izvajate vsak dan, morda še pred začetkom delovnega dne in predstavlja čas, ki si ga vzamete zase. Nekatere pa lahko izvajate tudi skupaj z družinskimi člani ali prijatelji.

Share:

Skupina IRI Ljubljana smo vaš partner v prizadevanjih za zdrave in zadovoljne zaposlene.

Copyright © 2021 Skupina IRI Ljubljana Varstvo osebnih podatkov Uporaba piškotkov O nas